ایران بازهم در رده‌ی چهارم آسیا در آخرین رده‌بندی فیفا

امروز آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی از سوی فیفا اعلام شد و تیم ملی ایران به لطف صعود یک پله‌ای و البته سقوط دو پله‌ای تیم ملی ازبکستان، به رده‌ی چهارم آسیا بازگشت تا همچنان فقط سه قدرت برتر را بالاتر از خود ببیند.

به گزارش سایت گل، در رده‌بندی ماه قبل فیفا تیم ملی ایران با کسب 543 امتیاز در رده‌ی پنجم آسیا و 58‌ام جهان قرار گرفته بود. حال در رده‌بندی اخیر که تیم ملی ژاپن که با 811 امتیاز در صدر آسیا قرار دارد، با دو پله صعود در مکان 26ام جهان نیز قرار دارد که با توجه به قرار گرفتن تیم ملی استرالیا در رده‌ی 39 جهان، نشان می‌دهد ژاپن به شدت خود را از سطح آسیا فراتر برده است.

تیم ملی فوتبال استرالیا با کسب 634 امتیاز و دو پله سقوط در رده‌ی 39 جهان و دوم آسیا قرار گرفته است و پس از آن کره‌ی جنوبی با کسب 601 امتیاز و البته 9 پله سقوط در رده‌ی سوم آسیا و 47ام جهان قرار گرفته است که بسیار قابل تهجب است.

تیم ملی ایران که بار دیگر چهارمین تیم برتر آسیا لقب گرفته است، در حال حاضر 540 امتیازی است و در رده‌ی 57ام جهان !

تیم‌های ملی ازبکستان (59 )، اردن (90)، عراق (94)، قطر (98)، امارات متحده عربی (98) و کره شمالی (102) رده‌های پنجم تا دهم آسیا را در اختیار دارند.

چین با 13 پله سقوط در رده‌ی 13 آسیا و 109ام جهان قرار دارد. تیم ترکمنستان 19 پله سقوط داشته و در رده 20 آسیا و 140 جهان قرار دارد. در عین حال، تیم افغانستان با 48 پله صعود توانسته پایین تر از ترکمنستان در رده 21 آسیا و 141 جهان بایستد.

نکته‌ی جالب در آخرین رده‌بندی فیفا، ماندن برزیل در همان رده‌ی هجدهم جهان است. تیم ملی اسپانیا، آلمان، آرژانتین، انگلیس، ایتالیا، کلمبیا، پرتغال، هلند، کروواسی و روسیه به ترتیب در رده‌های نخست تا دهم قرار دارند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391 ا 20:40 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.